Sunday 3 March 2013

life is beautiful!


Assalammualaikum

Alhamdulillah,,,yey! Dpt jgk aku  buat blog sendri! Firstly nk wish tenkiu sngat2 kat korang2 yg sudi bukak blog ni tau! ^___^ Heee…bukan ape,sbnrnye da lme sngt da aku berangan nk buat blog nih! Sejak zaman skolah mngh,matrik lagi smpilah zaman aku da msuk u skrg tau x?? tp buzy gler…acececeh! Buzy sangat macam da mengalahkan pm dah aku ni kan…well,i ni bnyk sngt mende nak buat( nada mngade abes plus tergedik2 sket! ki3) hah!,dah2  jangan nak merepek yer azey… mmndngkan this is my first post, azey nak introduce sket lah pasal dri azey yg x seberape ni…-___-!

 Siapelah budak name hazirahalim ni?

Blogger? X pnh dgr pon! Nurul hazirah binti a.halim…ha,nilah nme penuh aku.aku msih lagi seorang mahasiswi and aku belajar kat unimap.alah u dkt perlis tu.kos yg aku amek,material engineering…mmg dri skolah dlu lg aku da amek engineering i…so jiwe aku da sebati dengan bnde2 tu sume.aku sebenarnye berasal dari terengganu tapi duduk pahang, apelah nasib aku terpakse terbang ke perlis untuk mse depn aku…first time jauh dari famili tersayang aku tu...acececeh! Sedih abes…aku mrupkn ank ketiga, ad 2 kkk cumel2 n satu adek lelaki yg manje teramatlah sangat…mntang2lah dye satu2nye llki dlm adik bradik tu! and of course lah jgk ak ad satu umi n abah…Alhamdulillah, aku bersyukur sebab ad fmli yg sllu phm aku…seriously aku berjanji akan balas jase mereke2 ni! Chaiyyok2!hehe

Baru nak naik ke? Atau xkn naik2?

Memandangkan aku merupakn blogger yg bru nak bljr buat2 blog ni,aku x espek pon same ad ramai or xde langsung yg akan bace blog aku ni -___-! aku jugak sedar yg aku ni cume insan biaser je.yelah aku ni bukan ler pemes pon!(hantuk kpla kat keybord!) mmg x pemes langsung pon!Aku ni sekadar nak berkongsi penglaman hdup ak sbgai sorg anak,student n also kawan! Ak ni mde lg,so aku rse bnyk lg benda yg aku x cbe,tp bukan lah mnde2 yg x elok eh.korang sndri tau kan life student ni mmg best,well zaman mude2 lagi…macam2 mnde boleh buat kan…nnt da tue2 korang pon msty da xlarat nak naek roller coaster! Ha!! tu cume perumpamaan giler yg aku buat sendiri…haha…ape2 pon aku harap sangat2 kepada kawan2 yg sdi bce blog aku ni,silalah bagi komen or pendapat anda psl dry aku ye! Seriously aku xkisah :)

Knp young once?

Haha!Mcm aku ckp tadilah kan? Haha…x kan nanti da tue2 baru nak cube maen roller coaster! Gile ke ape…huhu…mau pengsan x bngun2 dah! so aku nak korang tau yang kite x sepatutnye sia2kan life seorang student ni cam tu jer,mmglah, kne buat asgmnt tu macam serabut sket..tp kalau kte pikir  balik kan, nanti bler kite da keje ke, x kan kte nak buat assignment lagi…so assignment tu sekadar pengisi mse zaman study jer! Untuk kte improve apa yg kte blajar dalam kelas tu…come on! Mude tu cme satu kali tau! haha…oke! melalui blog ni, korang boleh la mereleasekn sikit tension korang as a student! Hal ini kerana,hoho…bombastic gler ayat! Haha… Aku akn share something yg menarik! Special untuk korang…xkisah la aku sedih ke,happy ke ,kadang2 giler sket! Kuang3…hal ini kerane ye kawan2, blog aku ni tak de genre yang tertentu pon! Korang boleh je nk anggap aku punyer blog ni sekadar korng punye mjlah hiburan…ade mcm2 k? ^___^

I am somebody or nobody?

Korang sumer mesty pernah bce kan blog fatin liyana…alah yg cantik gler then bljr medic tu, wahh! dye da nk jd doctor da kot! Xknla x knl ko top 10 fmes blogger kot! Dye tu lah idola aku klo dlm bdg blogger nih! ^___^ Teramatlah n tersangatlah bnyak perbezanye dengan aku ni! Yang balajar engineering…stonyeh pulak tu…im become an engineer one day! Insyaallah…so jangan nk fikir org lain jer sampai dri kte pon x maju2 k?! just be urself…klo suke mkn sambal belacan or budu tu,just eat it lah, xpyah nak sibok2 nak mngku suke mkn western food je food bagai! Konon2 nak diet lah…eh,sbnrnyer western food tu mahal tau x?! nanti kang x smpi satu sem duit ptptn da kring! Haha..makan nsi goreng kampung ayam sudah…dapat saving utk mse dpn!yey!come on baby!jom kluar dr kpompong kebelengguan identity korang tu! cheewah gramatis gler ayat aku -___-! Mesty korang nk ckp  “eh ingt ktorang ni rame2 ke nk ade kpompong bagai?” hoho…ish x la tu bukanlah maksud aku…ap yg aku cbe nak smpikn kat korang ni just cubelah kte percaye kat diri kite sndri…senang ckp org yg jelez dgn kite  tu…mmg ske sangat tgk kte jatuh(bukan jtuh bergolek2 dr tngge -___-! )so beware …jgn selalu sangat hiraukan ape yg mereke ckap or kate…just move on! Then finally, kte akan jmpe siape dri kte sbnrnye…mcm aku jgk… ha, kalau nk tau lebih lagi.korang boleh dan dijemput untuk bace post aku yg seterusnye ye ^___^

1 comment: